Direktlänk till inlägg 27 mars 2022

Oroliga tider

Av Elisabeth Andersson - 27 mars 2022 12:15


Vad hjälper dig mot oro eller fyller dig med långsiktig frid?


 Det är lätt att fastna i oro och rädslor som begränsar våra liv.          

 Jag har mer och mer börjat tänka på ”sista tiden” som det står om i Uppenbarelseboken. Jag har försökt sätta mig in i vad det står men det är verkligen inte lätt. Tror ändå det är viktigt att läsa och prata om vad som kommer framöver. Jag har ett bibelord från min konfirmationsledare skrivet i min  nu trasiga men ändå funktionella Bibel. Där står det ”Jag kommer snart, håll fast det du har så ingen rövar din krona” Upp 3:11  Jag tänkte väl inte så mycket på det just då, ung som jag var, 15 år..tiden rinner iväg… men nu och då kommer det för mig och det lämnar  mig inte oberörd. Jag kommer snart…ingen vet när den dagen kommer. .dagen då Jesus kommer i sin härlighet...det kanske dröjer ytterligare en tid...kanske kommer han imorgon…det jag förstått är att han inte kan komma innan alla människor fått chansen att få lära känna honom.

Jag tror det är viktigare än någonsin att vända sig till Jesus, be om förlåtelse och be att han ska komma in i våra liv. Det är när vi försöker leva vårt liv på egen hand och tar avstånd från honom som det kan bli tufft i livet och vi då lättare faller för att lyssna på fel röst och som vill få oss att göra mindre bra gärningar. Eller så  fungerar det bra men du upplever ändå en slags tomhet som inte kan fyllas hur mycket du än försöker. Jesus sörjer över varje människa som inte vill ha en relation med honom. Han vill så gärna få omsluta dig och bära dig genom svårigheter men även vara med dig i dina glädjeämnen. Tacka Gud i livets alla förhållanden. Börja tacka varje dag, även om du är ledsen, nere och upplever att allt är jobbigt. Det är svårt och många gånger glömmer jag bort eller att det känns svårt att tacka när det är mycket motgångar som hopar sig.

Jag skrev en dikt i somras som jag vill dela:

” Det är en svår tid att leva i.  Livet känns ibland som en svår kamp att kämpa. Vad göra för att min rädsla dämpa?

Jag tycker allt händer så snabbt, Man hinner inte ens blinka förrän allt känns svart.

Vem kan man lita på och kunna prata med då?

Känner mig rädd över det som händer, Kanske eländet snart vänder.

Samtidigt som världen spårar ur, kan jag räkna med dig i ur och skur.

Jag till min vän ropar, han min oro bort motar.

Tack Jesus att du finns, och att du alltid mig minns.

Jag öppnar mitt hjärta för dig och litar på att du tar hand om mig.

Ber om kraft att hålla ut även i de sista tidernas minut. Gör dig beredd och vaka, för tro mig Jesus kommer tillbaka. Du väljer själv om du vill vara hans vän och sedan få följa med honom hem.

Att leva i all evighet tror jag på..så vänta inte..kom med då.. Be blessed! /Lisa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Andersson - 11 mars 2021 17:32

Skrev en liten dikt igårkväll innan jag släckte lampan för att sova. Tänkte jag kunde dela den här.   Livet-Tiden-Hoppet Livet rullar på i en ofattbar tid som denna. Att bara sitta hemma gör ingen gott, tänk vad lite social samvaro vi fått....

Av Elisabeth Andersson - 17 januari 2021 13:13

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila. (Matt 11:28) Jag tror inte någon av oss är utan bördor. Livet går upp och ner. Ibland är det bra flyt och medvind men helt plötsligt vänder det och mycket tycks gå emot en. ...

Av Elisabeth Andersson - 22 september 2017 12:45

     Social fobi har säkert de flesta hört om men hur är det egentligen att leva med denna fobi?   Jag tänker att det behöver spridas kunskap om det och kanske, kanske, är det någon som blir hjälpt eller får upp ögonen för detta, hur ska jag ...

Av Elisabeth Andersson - 21 februari 2017 10:45

Hej alla fina! Vi njuter av att för andra gången få tillbringa sportlovet i Trysil. Denna gång tillsammans med en av Dannes bröder o hans familj. Det är aktiva dagar för de flesta här o när kvällen kommer är de alldeles så där härligt trötta o möra i...

Av Elisabeth Andersson - 31 december 2016 15:30

Gott Nytt år alla finingar!   "Än en gång slutar året, allt förändras men ändå ingenting alls, jag har slutat att visa, står här nöjd kvar med gråten i min hals"... ( Shirley Clamp)   Antar att de flesta "laddar" för att fira nyår. Säkerligen...

Presentation


Hej! Jag heter Elisabeth. Kul att du hittat hit. Här skriver jag tankar om livet. Trevlig läsning!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards