Alla inlägg under oktober 2015

Av Elisabeth Andersson - 9 oktober 2015 21:00

 Jag tycker så bra om Thomas Sjödin, föreläsare, inspiratör och förkunnare. Han säger så mycket kloka saker. Men just en sak fastnade, som jag för övrigt har uppsatt på mitt kylskåp, ja med mycket andra kloka ordspråk mm. Mannen blir väl  snart tokig på mig  med alla mina motto och ordspråk. Men jag tycker det är så BRA! och det hjälper mig och påminner mig och får mig att emellanåt stanna upp o tänka lite när jag bara stressar runt, för tro mig det gör jag alldeles för mycket. Jag ska vara så effektiv hela tiden, och inte bara jag utan Daniel också, och ja, det håller inte i längden, därför behöver jag "dessa" små "påminnare".

Hur som helst, det jag tyckte var så bra är följande: "Du kan stå ut med ganska mycket, om du har någon att berätta det för". Många gånger upplever jag att vi människor lever efter mottot: "Om vi inte pratar om problemen så finns de inte heller". Har någon i omgivningen tex fått reda på att han/hon har en svår sjukdom då frågar vi kanske inte personen i fråga hur den har det, istället frågar vi kanske någon annan som känner personen hur det står till, hur sjukt är inte det? Eller i värsta fall kanske vi undviker personen istället, för vi ska ju inte besvära mm. Men gör vi verkligen det, besvärar? Jag tror inte det ,snarare så att vi SJÄLVA känner oss besvärade och inte vet hur vi ska tackla någon annans nöd. Men hur svårt är det egentligen att bara lyssna? Inte alls svårt. Det är nog bättre att fråga en gång för mkt än för lite. Personen säger förhoppningsvis till om man inte vill prata . Jag känner själv att jag kan bli bättre på att bry mig och fråga. Jag älskar djupa och förtroliga samtal. Hellre det än ytliga, som inte ger mig så mycket.

Lite tankar och funderingar från mig och ett litet kortare inlägg denna gång.  Imorgon är det lördag och förhoppningsvis sov morgon, som jag tycker så mycket om. Inget speciellt inplanerat,inga tider att passa, det gillar jag.  Kanske är min stukade fot redo för en lättare joggingtur eller en promenad. Det hoppas jag, för det här att inte röra på mig, det passar inte mig. Jag mår bäst av att få hålla igång och då rensa bland alla tankar som har en tendens att " ta över" lite för mycket ibland. Ha en fin helg alla vänner, för NU är den här  /Lisa  




Presentation


Hej! Jag heter Elisabeth. Kul att du hittat hit. Här skriver jag tankar om livet. Trevlig läsning!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards