Alla inlägg under januari 2021

Av Elisabeth Andersson - 17 januari 2021 13:13

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila.

(Matt 11:28)

Jag tror inte någon av oss är utan bördor. Livet går upp och ner. Ibland är det bra flyt och medvind men helt plötsligt vänder det och mycket tycks gå emot en. Hur bra vi än har det här på jorden, välbetalt jobb, fint boende, många vänner, populäritet etc så tror jag aldrig det går att fylla den innersta friden med ett liv utan Jesus. Friden i ditt hjärta kommer från honom och han vill bära dig i både med och motvind. Tacka hela tiden Gud..(1 Tessalonikerbrevet 5:18) även när det är motvind i ditt liv. Kanske är det då Gud söker dig som mest?


Jag kan uppleva att dagar av missmod kan vara en vändpunkt, en påminnelse om att jag inte klarar mig på egen hand, en påminnelse att Jesus söker mig, att jag under en tid har levt på egen hand. Jesus vill hela tiden ha en levande relation med oss och det krävs ju uppmärksamhet från bägge håll för att en relation ska fungera optimalt. När jag förstår detta och då vänder mig till honom känns det genast lite ljusare tycker jag. Idag bad jag och Jesus svarade med: ”Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila”. Mitt missmod och min rastlöshet som jag vaknade med i morse kändes med en gång lite lättare att bära. Med detta  hoppas jag ni alla får en skön, fridfull söndag. Be blessed /Lisa

Presentation


Hej! Jag heter Elisabeth. Kul att du hittat hit. Här skriver jag tankar om livet. Trevlig läsning!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards